Articles
Caët, S., Le Mené, M. et Masson, C. (2024). Children’s multimodal participation in interactions and dialogues across different activities in an early childhood education and care setting. Language, Interaction and Acquisition, 15(1), 58-97.
Lire le contenuCaët, S., Masson, C., Liégeois, L., Macchi, L., da Silva Genest, C. & Okinina, N. (2023). Explorer des corpus oraux à l’aide de la base de données Démonette-2 : usage de mots construits dans des interactions adulte(s)-enfant(s). Lexique, 33, 90-105.
Lire le contenuMasson, C. (2022). Parler à et avec les enfants en crèche : conduites langagières et dialogiques des adultes et des enfants en situation de lecture partagée et de jeu libre. 8ème Congrès Mondial de Linguistique Française, Orléans, 4-8 juillet 2022. doi:
Lire le contenuMasson, C. (2023). Une recherche-action-formation sur l’acquisition du langage en établissements d’accueil du jeune enfant : le projet RaProChe. Les Cahiers Pratiques d’ANAE, 1.
Lire le contenuMasson, C. (2024). Interactions and language acquisition in non-family settings. Interactions et acquisition du langage en milieu extrafamilial. Language, Interaction and Acquisition, 15(1).
Lire le contenuMasson, C. & Bertin, T. (2021). Accompagner le développement langagier du très jeune enfant : Une recherche-action-formation dans les structures de petite enfance. TRANEL, 74, 31-45
Lire le contenuMasson, C., Bertin, T., Martel, K., Salazar Orvig, A., da Silva Genest, C. & Chartier, E. (2024). Engaging children in activities and verbal interactions: what strategies do professionals use in childcare centres? Language, Interaction and Acquisition, 15(1), 95-129.
Lire le contenuYamaguchi, N., Bertin, T. & Beaupoil-Hourdel, P. (2024). « Conversations in early childhood education and care centres : The role of recasts in the co-construction of meaning and the acquisition of language features », Language, Interaction and Acquisition, 15 (1), 158-188.
Lire le contenuYamaguchi, N., Bertin, T. & Beaupoil-Hourdel, P. (2024). “The contribution of recasts in dialogue co-construction and language development in daycare centers”, 16th International Congress for the Study of Child Language, 15-19 juillet 2024, Prague, Rep. Tchèque.